Alla inlägg under maj 2016

Av Erica - 15 maj 2016 14:04

Kommer ner o ska lägga in nästa tvätt o upptäcker att jag inte stängt luckan ordentligt så den har inte startat... suck!! Jaja d torkar över natten ändå... dom andra åkte t garaget ändå så idag blir lugnt förutom bråk mellan ungar...

Av Erica - 15 maj 2016 12:22

Sätter mig o tar lite egentid mellan maskinerna, behövs ibland... blir tydligen inget garage idag så får ta den tid man får! Även skrivit färdigt protokollet o skickat d till justerar så nu e bara o vänta på dom... ?

Av Erica - 15 maj 2016 08:42

Träningsvärk idag me, kul värre! NOT! Men idag står d tvätt på schemat, gubbarna till garaget o förhoppningsvis kommer bästa Emily hit så man har nån vettig o byta lite ord me. Sitta o tjöta skit på ballen i solen men just nu ser d mörkt ut på den fronten eftersom vi inte har nån sol... miss u babe inte sett dig på 3 veckor lr ja en dag... alldeles strax när detta avsnitt e färdigt så ska jag skriva färdigt protokollet från mötet... så fucking tråkigt! ? måste göras o har typ inget kvar...
Precis svullat frukost me, rester från igår is the best! ?

Av Erica - 14 maj 2016 22:04

Fuck vilken träningsvärk jag har! 2 dar nu så borde va bättre imorn... helvete va jag måste va otränad!! Bakat lite bröd idag d blev: rågkakor o morotslimpa hoppas d blev bra. Sen åkte jag o barna iväg t bauhaus o köpte en skiva o efter d biltema o köpte lite grejer till bilarna o på vägen hem köpte vi me pizza sen slängde jag in dom i en dusch o sen godis o i säng! När dom lagt sig så dammsög jag hela lägenheten o sen skura jag av lite lätt... nu sitter jag i sängen (som vanligt, finns ju inget o göra...) o funderar om jag har nåt mer o skriva om, kommer inget mer på så lägger mig o tittar på serie... ?

Av Erica - 13 maj 2016 21:38

Har op in rör på Emil idag o gud vilken underbart duktig kille jag har! Kommer in o tittar öronen o sen upp till en sköterska som ställer frågor o efter d 2 nya sköterskor som tar bort emla plåstren o sätter nålen i armen o bryr sig inte, gnyr lite när dom tar bort plåstret på armen sen titta han lite o fortsatte me leksakslådan... sköterskorna bara titta på varann o undra varför han inte gallskriker som dom andra... åkte på sängen in till op rummet o prata me läkaren o Emil va super taggad på o sova... haha! Så han fick sätta sig till rätta titta på när dom spruta in "mjölken" i armen o sen somna han. Gick ut till uppvaket o vänta o när han kom ut så hämta jag tidningar o börja läsa sov 10 min så vakna han upp va väldigt påverkad, vingla o såg antagligen dubbelt, tappa glassen o missa munnen så söt när han väl fick i sig glassen så va han som vanligt o vi fick komma till den andra salen där han tryckte i sig 2 bananer o en festis. Sen sa han, mamma jag vill inte va här mer... så leta efter en sköterska o vi fick lov o gå. Gick o köpte en mjukglass o sen åkte vi till affären o efter d hämta vi Donna o åkte hem. Jag greja lite o barna lekte me grannens barn o jag fick posten av Donna att jag kom in på min kurs jag sökt... yay!! Ska bli kul o få börja!! Skönt o veta att man inte kan bli lasad, underbart!! ?

Av Erica - 12 maj 2016 21:34

Idag har jag vart på torget o tjötat me bäste fd jobbar kompisen o d va härligt att bara sitta i solen o prata ikapp sig, va bra längesen vi sågs nu!
Sen åkte jag till jobbet o d gick jätte bra allting tills kollegan bad mig att gå in o se till dom för han skulle springa iväg en sväng... Den ena tjejen ville spela lite Ipad innan hon skulle gå hem o d fanns ingen ledig som va laddad så jag kolla killarnas som spela me sladden i o den va på 39% så jag sa att då kan vi låna sladden lite för ni klarar er ett tag utan... hitta nämligen ingen annan sladd dom har en förmåga att försvinna... o herregud vilket ? han fick: varför e alla fröknar så dumma, jag hatar dig, du e dum i huvet o smäll i dörren... Shit!!! Men skam den som ger sig, "fick" sladden så hon kunde spela en liten stund... sen va d lugnt länge o kollegan gick hem o jag va själv kvar me 5st bland andra denna killen som nu inte hade några kompisar kvar inne o ut ville han då inte gå... så början han reta o förstöra för dom andra barnen som va inne o lekte, för deras lek va korkad. Så gick han iväg när jag skulle prata me han o smällde dörrar i ansiktet o gick runt o runt så jag bytte håll o mötte honom gör o försöka få honom att förstå... d enda han kunde säga va jag lyssnar inte på nån som e dum! Vilket jag svara men du lyssnar ju på dig själv... så stod vi o prata o jag sa att om du inte sköter dig o e snäll mot dom andra så får du gå ut! Jag lyssnar inte på dom som e dumma! Ne jag hör d eftersom du svarar... så höll på o han tyckte dom andra va dumma o sen gick han iväg igen o jag va korkad, dum i huvet, jävla kärring o han lyssnar inte på dom som e dumma!! Ja så kul kan man ha på jobbet... så kom iallafall den sista kompisen som va kvar på fritids in o han lugna sig betydligt, inte ett pip efter d... snarare den andra killen som höll på men va inte elak mest skämta på ett otroligt irriterande sätt... ?
Så åkte jag o hämta mina gnäll fisar... Donna som vanligt arg gör att hon inte va sist kvar... men tillslut kom vi ut till bilen o kunde åka. Kom hem slängde i kyckling i varmt vatten för klantarslet glömde ju ta upp innan hon åkte, gjorde iordning lite färg till Donna så hon fick måla sin ko o Emil lekte på golvet men fick färg på ryggen tydligen av sig själv fast Donna håller i penseln sen käka vi framför tv:n slängde in dom i en dusch o i säng! Va borta o slängde i en tvätt me handdukar i tvättstugan me eftersom våran torktummlare har gått sönder o handdukarna vill jag torktummla... så när jag lagt dom bytte jag till torkisen så kan jag bara hämta in d sen, blir sket bra... fick oxå för mig o ladda ner ett 7 min tränings app o testa, ja jo den va nog bra andfådd blev jag så d får vi försöka me nu ett tag... ändra till kortare träningstid 20sek istället för 30 nu i början så kan man öka successivt!! Körde 30 idag innan jag hitt inställningarna... hihi så kan d gå! Nu ska jag njuta lite av lugnet innan grabbarna kommer hem o sen hämta tvätten... ?

Av Erica - 11 maj 2016 22:17

Jag o kollegan har hållt I klassen helt själva på förmiddagen o d gick över förväntan vi båda hade förberett oss på d värsta, båda blev glatt överraskade! Sen gick d lite sådär men ändå en bra dag! Gött o jobba utomhus då får man en snygg bränna lr ja bränna iallafall! Sen åkte jag o hämta ungar o fick skäll för hon ville stanna längre... fick tillslut in dom i bilen, åker o hämtar paket, nya skorna, blink skor... så glada dom blev! Sen åkte vi hem o slängde ihop lite middag o sen va d nästan dags för sängen... Jag fixa lite me tvätten, disken o torka ur vanan o efter d hoppa jag in i en dusch o nu sitter jag i sängen o glor på en ny serie, californication, får se om d e nåt o ha... imorn ska jag träffa min sötnos från när jag jobba i Stenungsund, ska bli väldigt kul, va längesen vi sågs nu, pratar på messenger ibland men längre kom vi inte förän imorn! ?

Av Erica - 10 maj 2016 11:10

Följde donna till gymnastiken som är i den nybyggda skolan brevid dagis o d va så fint o välgjort att jag bara längtar tillbaka till denna kommunen så dom kan gå kvar... sån ångest över hur d ska bli o va vi ska göra vill inte byta men inte ekonomiskt hållbart o köra den sträckan jämt o ständigt... vill inget hellre än att mina barn ska ha d bästa, dom trivs så bra o d e så fint! Donna va en av dom första som skolades in på dagiset när d va nybyggt... Fy fan vilken ångest e d verkligen så svårt o hitta en bostad, få ett lån, hyr köpa lr vad som... Detta tynger mig mer o mer för var dag! ?

Ovido - Quiz & Flashcards