Alla inlägg under augusti 2018

Av Erica - 31 augusti 2018 12:10

Ibland så önskar jag att ja hade ett eget boende där jag kan göra va jag vill, när jag vill köpa va ja vill o äta vad o när jag vill o hur jävla underbart d skulle va! Slippa tänka, slippa gnäll bara va o ha d jävla gött. Nästa sekund önskar jag att vi kunde flytta in i huset så allt kan bli som vanligt o vi kan återuppta vårat liv som d va o förhoppningsvis glömma all skit som vart o bara blicka framåt...

What to do with my fucking life?

Av Erica - 30 augusti 2018 21:25

Sorgens dag på jobbet idag när 3 underbara kollegor slutade... en går tbax t sin tjänst på ett annat ställe, en slutar för att ge sig ut på nya äventyr o en ska plugga färdigt o bli ssk... förhoppningsvis så kommer hon tbax som nybakad, d hade vart så kul! Vi har alltid så roligt när vi jobbar ihop... D bjöds på 2 olika sorters tårta, så gött!! Den ena va gul Princess tårta o sen andra en mousse tårta sååå gööööött! Men en kollega har nötallergi så hon kunde inte äta princesstårtan o inte den andra heller för d hade stått för nära varann så d kanske hade "gått över" så hon blev ledsen o börja gråta... shit man kan väl göra misstag, inget o lipa över... min andra kollega e vegan o Kan inte äta nån av dem vare sig d stod på varann lr i vår sin ände av rummet, d va d ingen som tog hänsyn t o heller ingen som lipa över d... vissa människor, ta av offerkoftorna för fan, inte konstigt att världen ser ut som den gör idag... hade iaf trevligt o jävligt roligt hela dan! ??? my jobb and collegs!!

Kom hem fixade käk o duscha ungar o nu myser jag i min säng me serie o cider, because im worth it!!

Av Erica - 27 augusti 2018 21:16

Haft en bra dag på jobbet trotts problem me snuva o hals... blivit mobbad för min ålder o halvt utslängd för jag e hes o snuvig... ?? som vanligt en underbar dag på jobbet!
Svänger förbi netto på vägen hem o köper mig en ny lampa bland annat! Åkte förbi o hämta en symaskin åt kompisen, hämta ungar o sen hem o fixa käk, stekte köttbullar o koka makaroner t ungarna o smörgåstårta t de vuxna. Skulle gjort d igår egentligen men va liggande hele dan så vart inte möe me nå igår. Så när jag står där så säger Donna, mamma vi får ha me oss bulle, muffins lr cupcakes imörn på vår lägerdag... jaha orka åka o handla igen... så får la slänga ihop lite muffins då så ho får nå me sig o inte e ensam utan... slängde ungarna i säng o hoppa in i duschen. Jag brukar känna mig iakttagen när jag duschar, så även denna gång o d fick mig o tänka... har länge undrat vilka d e som e hemma hos, men ingen som kan svara på detta tyvärr!! När vi va hos kompisen o grilla för ett tagsen så kom vi in på detta ämne o gubben säger att vi även har ett barn hemma... jaha har vi d säger jag... tänkte inte mer på d förrän jag ser Emil i full fart genom vardagsrummet o ett litet hopp i slutet, ska precis säga t honom att vi inte springer inomhus när jag hör honom spela på sitt rum 10-15 meter från där han precis gjorde hoppet o barnet som hoppa försvann i samma ögonblick... Emil har länge ca 1 år använt sig av ett namn som gjort allt o han har vart me på vissa saker, inte tänkt så möe på d förrän idag när jag fundera på om dessa 2 är samma, är Bashi den hoppande lilla kille som Emil pratar om ibland?

Av Erica - 25 augusti 2018 10:25

Jobbat sen i lördags o ledig först igår... Jobbat kvällar denna v o somnat sent o vaknat innan kl jäveln... iaf lite egentid när ungarna e i skolan, så gött, riktigt längesen sist... passade även på o handla igår fm när d va i skolan o d va fän inte igår jag handla ensam, d e ett som e säkert!!
Bjöd hem kompisen o hennes dotter på tacos o d va trevligt.
Idag har jag tänkt dra t dollarstore o köpa skolväska t Emil o frågade kompisen om hon va sugen på o åka me men inte fått varken ja lr nej så får väl se, annars blir själv...
Idag e d lördag o d betyder pizza i detta hem men vi vuxna e inte alltid så sugen på d så köpte ingr t smörgåstårta, längtar så, så jävla gött o länge sen!

Just d min ens chili börjar mogna...

Av Erica - 21 augusti 2018 23:14

Så stolt över min lille kille, följde me in o satt me en stund när fröken prata ca 15 min o när fröken tog fram påsen me massa spännande saker i så blev han genast intresserad o d va helt ok att jag lämnade! Så duktig trotts att han blivit rädd för sin egen skugga efter allt hemskt som hänt detta år...
Stolt över min tjej oxå hon fick klara sig själv sin första dag, när jag va me lillebror o d gjorde hon fantastiskt bra!! Underbara barn! ?

Av Erica - 20 augusti 2018 23:04

Kompisen åker utomlands o får njuta av värme lagom t den tagit slut här... ne ja e inte bitter... Gud va jag saknar värmen, vill ha mer sommar o d e inte ens höst än... ??

Har lagt schema inför nästa period o jag ändra lite mer kvällar o kör 2 helger i rad ist för 3 o mer kvällar o färre men längre pass, så gött!! Hoppas d får va så me, finns fortfarande en risk att samordnaren ändrar men hoppas kan man, hatar klockjäveln vill testa me natt jobb om d skulle funka för mig...

Imörn e d ungarnas första skol dag denna termin. Emil allra första, ska bli så kul o samtidigt jobbigt, blir stora så fort... först vill man att dom ska sitta, krypa, gå o sen springer dom iväg o man ångrar sig...

Av Erica - 17 augusti 2018 18:44

Vart fan ska man börja?
Va på soc möte ang ytterligare en anmälan, hur orkar folk? Förstår verkligen inte, har folk verkligen inget bättre för sig lr eget liv o ta hand om? Så trött på denna människa, finns dock bara en d kan va o min tanke e kasta inte sten när du sitter i glashus...

Varför ringa 20 i 2 på natten om d inte e viktigt enlig anmälaren så hände d för en v sen... jag tänker att om nån står o skriker så på sina barn så ringer man väl polisen när man hör och/lr ser d... men hon e så konstig så inget förvånar mig... hon slutade prata me oss när denna skit började för många samband för att d inte ska va hon, bara d att hon kan nämna personnr... hon umgås me kompisens x som bland annat inte (thank god) inte har sin dotter hemma längre av sååå många anledningar o hon vägrade berätta vem som va pappa t sin son tills nu i somras när han tvingade henne o göra fadersskapstest o d visa att d va han så nu när pojken e typ 10 har han fått 2 halv systrar o en pappa... Vi va vänner innan så tyvärr har jag sett en del o hjälpt henne innan d blev ännu värre, men d va sjukt, helt sjukt. Men fine we are the bad people...
Nog om detta, jobbade sjukt möe i helgen o v innan gjorde ett lång pass me övertid från 7-21.45 o kväll 12-21.45 dan efter d o 8.15-15.30 i måndags. Slutade lite tidigare för att hinna handla på vägen hem, svänger in på Willys i Kungälv o ser 2 lediga rutor bredvid varandra o jag bestämmer mig för en av dom den längst bort, samtidigt som jag tänker att d e lättare att parkera t höger om en bil än vänster så missbedömer jag svängen o pang in i bakskärmen på en Volvo... jaha detta va ju kul... sitter kvar o undrar va fan som hände, d kanske inte va så farligt som d verka... går ut o kollar på Volvon, repor, kollar runt om ägaren va i närheten, ser ingen som spottar o svär så kollar min bil, lite färgsläpp o jävligt repig framlampa inte sprucken men repig... samtidigt som jag står där framåtböjd o kollar skadorna kommer en man fram t mig o säger "Du såg att du körde på den bilen rätt bra va?" Säger lite halv tyket tbax "jag stog just o kolla på d." Som att han inte såg d, kunde han inte kommit me en bättre replik om han trodde jag skulle smita? Hur som så förklara jag att jag inte har papper lr penna i bilen o att jag får springa in snabbt o fixa d... skulle endast ha lite mjölk o nån yoghurt så tog me d på vägen, betala, tiggde t mig papper o penna i kassan o sprang ut. När jag kommer ut me ändan i halsen står Volvo ägaren o pratar me han som såg mig o jag hör han säga "e d nåt så hör av dig." Går fram o pratar me killen o han va lugn o fin, tråkigt men va gör man?

I tisdags så va första dan på fritids för Emil o efter ble d en tripp t akuten för han har ont i örat o haft några dagar men när vi väl kom in hade dom inte tid o han hade inte så ont längre...

Av Erica - 9 augusti 2018 22:42

Jobbade kväll igår o idag hade jag bytt pass me en kollega för att kunna åka på utflykt me bästa kollegan så jag började 6.45 o va tvungen o gå upp 5.45 o somna säkert inte före 12, yay funny!! Vakna inte av vkl så gubben fick putta på mig... minns dock att min dröm ändrades när vkl ringde men hann inte koppla innan han vakna, så kan d gå...
Dock värt d, utflykten va lyckad förutom vissa detaljer men i d stora hela perfa. Museum o pizza hut, kan d bli bättre o dessutom me bästa kollegan som sagt!
När vi kom tbax t jobbet så hade en annan kollega uppenbarligen tråkigt, sa dock t han att små barn roar sig lätt o att d e lika bra han får hållas så e han lugn en stund, sen gick vi hem för dagen, så gött!!
Igår så tog min serie slut så idag börja jag på en ny, denna gången ble d pretty little liers. Får vi se va den ger mig... ligger givet i sängen o glor men e väl dags o stänga av strax o försöka blunda så man e utvilad imörn iaf...

Live life before life lives you...

Ovido - Quiz & Flashcards