Alla inlägg under november 2017

Av Erica - 30 november 2017 14:29

Jag har tänkt på detta ett tag...
Alla städar olika o d e helt ok så länge slutsatsen blir d samma. Men jag har märkt att d e väldigt många som putsar o fejar överallt, alla rum... men när d kommer t dammsugning så missar över 50% toaletten, fast jag är osäker på att d e ett omedvetet väl så möe som ett medvetet... förklara gärna d för mig! Enligt mig är d inte ordentligt dammsuget om man inte tar alla golvytor annars logiskt så drar man runt skiten... varför inte göra d ordentligt om man ändå håller på, d e på lika sketet på toa dom i alla andra rum...

Av Erica - 29 november 2017 21:11

Som sagt tidigare så e d den tiden i månaden o fruktansvärt jävla synd om mig!! Så jag har tryckt i mig choklad, godis o en 0,5l glass o som att d inte va nog me d så tar avsnitten i min serie slut när d e som mest spännande, ne då inte alls irriterande!

Från d ena t d andra så e jag nästan färdig me julklapps shoppingen o färdig me födelsedags shoppingen t min minsting som fyller på fredag, stora killen blir 5år, tiden går fort. E lite bebis sjuk måste jag säga, skulle allt vilja ha en liten t! Får dock vänta ett litet tag t me tanke på boende situationen o jobbsituationen... man måste ju kunna leva oxå... men snart hoppas jag att allt ändras!!!

Av Erica - 27 november 2017 22:45

Källa d va du vill...
Kommer hem från jobbet o upptäcker att vissa saker e gjorda, vissa på fel sätt o vissa saker undrar man varför... t.ex skorna va iordning plockade o då har barna sina platser där alla deras grejer är på varsin hylla, vuxna har en hylla för att slippa skor överallt (vilket uppenbarligen inte funkar som ensam vuxen i ett hushåll me 4 st från 25 o upp till 34 år) men nu stod d blandat på detta skoställ... tänker då fan va svårt d e o lära sig ordning o reda men jaja d e s dammsuget o upplockat iaf... så gnäller INTE över detta.
Kommer upp o berättar att jag mår dåligt o har spytt på jobbet så jag blir hemma från praktiken imörn o ser att halva min tvätt e borta från tvättstället o frågar då vem som pillat på denna. D va Donna o vi sa t henne att hon inte fick när vi såg d. Jag säger då att hon får vika sina o Emils kläder men inte våra.
Går ut i köket o ser att vuxna människor inte ens kan ställa tillbaka som d stod o/lr snyggt på köksbordet efter d ätit klart... ställer iordning d som jag vill ha d o tänker jaja d e ju diskat o avtorkat iaf så slipper massa disk för en gångs skull, skönt! Så gnäller INTE över d.
Går förbi datarummet o ser att stolen e flyttad o tittar in o ser att kattmats tunnan är flyttad o står högs olämpligt t o frågar varför den står där o tänker att d borde finnas en anledning o flytta den o vill veta va denna e annars logiskt borde man ställt tbax den efter man dammsugit under o bakom den... får då t svar att dom städat, försöker då fråga varför d inte ställt tbax den men hinner knappt prata färdigt förrän jag blir avbruten av en irriterad stämma som säger d spelar väl för fan ingen roll vart fän den står, den e ju där inne. Känslig som jag är denna tid i månaden så ber jag honom gå o dö o går ner i sängen o gråter. Gör sedan iordning för o se min serie o vila bort mitt illamående.
E d jag som e känslig lr e d bara jävligt irriterande när d inte görs på "rätt" sätt??

Av Erica - 25 november 2017 20:23

Har vart på 20 års kalas hos min svägerska idag så e helt psykiskt utmattad! Va trevligt, fick smörgåstårta o äcklig prinsesstårta, lr d va den nog inte bara jag som inte gillar sån. schwarzwald is tha shit!! Dock har jag en fundering! Svärmor sa att kalaset kosta 3000kr o jag får inte ihop d... 2 st smörgåstårtor t 11 pers närvarande o en tårta t d samma 3st drickor från Ica o kaffe hur i helvete kan d kosta 3000kr?? Vilket som så hade jag gjort d möe billigare o roligare tårta... ne jag e inte bitter för att jag blev tillfrågad o göra en tårta o sen ändra sig o köpa en, känns lite som att d jag gör inte duger... blev faktiskt ledsen o sårad... kanske va lika bra när jag har möe annat runt mig, ändrar dock inte att jag känner mig som ett misstag!!
Från d ena t d andra så e jag missnöjd me min kropp så 2 kvällar i rad har jag gjort ett eget träningspass för att hålla igång pulsen o förhoppningsvis såsmåningom gå ner i vikt, få en bättre kondition o bättre kroppsform så man kan se sig i spegeln o vara stolt, åtminstone nöjd.

Av Erica - 18 november 2017 22:22

Skola, jobb, praktik, ungar, hemmet o en kris. Hur länge ska man orka? Ska börja mon praktik på måndag o inser att jag inte får csn i januari för då är mina studier färdiga, vilket betyder att jag måste jobba heltid i dec för att vi ska klara oss i januari... alltså 1 lektion i v + 4v praktik o jobba minst 75% + att jag är mitt uppe i en kris från i sommras som jag försöker att hantera + allt som görs i ett hushåll + ungarna (samtidig) = gå rakt in o väggen... låter jag positiv? Då har jag inte berättat va d e för kris o allt annat "småskit" därimellan... just nu känner jag mig rätt nere på botten, helt jävla slutkörd. Hoppas dock att jag får ett jobb på min praktikplats så jag slipper tim jobb o jaga tider jämt för d e ja less på o jag e less på Lilla Edets skit löner som man får jobba arslet av sig för att komma i närheten av att överleva... nu ska jag sluta gnälla o sova, ska upp o jobba imörn!

Peace out!!

Av Erica - 14 november 2017 22:16

Hur kan d va att alla samtal slutar me att d e alla andras fel utom hennes o alla anklagar henne o allt hon gjort e fel? När man försöker prata me henne så lyssnar hon inte... så trött på den människan! Hon säger att hon lyssnar dock får man berätta samma sak om o om o om o om igen o ändå påstår hon varje gång att hon lyssnar... så kommer d som vanligt ge mig ett exempel på när jag inte respekterat lr accepterat dig i din ADHD. Jag behöver ibland pilla på nånting annat t.ex min telefon för att lättare koncentrera mig på vad folk säger. Medans hon tycker att d e irriterande när folk håller på med mobilen när hon pratar. Så jag måste sluta pilla med nåt så hon kan prata. E d bara jag lr e d konstigt att d ska va efter hennes pipa dock så blir d ju att jag förmodligen hört typ hälften av d ho sagt så vet inte riktigt vem som "vann" egentligen... börjar bli rätt trött på d o hennes otroligt irriterande förmåga att alltid trigga mig... hon tar upp samtal som e ca 6 månader passé o mer ibland o som inte går att göra nåt åt o undrar sen varför jag blir arg o/lr irriterad. Sen blandar hon in ungarna/hennes barnbarn o säger saker som "om d inte passar så kan du ta dina barn o åka." När dom e där för hon ska va barnvakt över helgen o dom har packat o e jätte glada för o få umgås me mormor... då tänker jag ska du lr jag krossa deras hjärtan? Så då backar jag gör t skillnad från vissa så går mina barn först o jag vill inte "skada" dem för ho inte kan bete sig!! Så för att låta mina barn vara lyckligt ovetandes så lägger jag mig för hennes idiotier o hon fattar inte... dock tror ho att ho vann för anledningen t att vi va där va för jag bett om barnvakt så vi för en gångs skull kunde gå ut o supa skallen av oss men d hade kvittar om mina barn e i fara o behöver mig, tyvärr så besitter inte ho d känslorna, har jag lärt mig efter många års erfarenhet ihop me henne... så för att sammanfatta så slutade samtalet idag me att jag upprepade allt jag sagt ett sjukt antal gånger tidigare o fick samma svar som tidigare o att jag la på innan d urartade mer...

Av Erica - 11 november 2017 22:16

Tig ledigt från föräldraskapet o åkte ut o käka o gick på bio me goda vänner o hade en jätte trevlig kväll! Kändes skönt me tanke på allt som hänt den senaste tiden o speciellt denna sommaren... när ska livet vända? Längtar t ett fast o bättre bet jobb, en egen bostad o mindre gnäll om en ny sängjävel!
Visst hade d vart gött me en ny säng men ca gör man när pengarna inte finns?? Känns som ide hade funkat för mig just nu!!

Over and out

Av Erica - 10 november 2017 20:44

Så trött på allt jäävla tjöt!! Lägg lite jävla energi själv glr helvete!! Kasta för helvete inte sten om du sitter i glashus! Gnäll om d o gnäll om d men bränn fan inte alla jävla pengar o tro att jag på nåt magiskt jävla vis ska trolla fram d sen... hade jag kunnat trolla så hade jag definitivt inte lagt energi på en sån skit sak ändå!

Ovido - Quiz & Flashcards